Alla inlägg den 2 augusti 2017

Av indreams - 2 augusti 2017 21:36

En diskussion, tio diskussioner, hundra diskussioner senare och jag vet fortfarande inte var jag ska. Vart är jag på väg i mitt liv, med mitt liv? Jag kan fortfarande inte säga att jag kommer ha en framtid, för det är väldigt osäkert som det ser ut nu. Jag har dock aldrig påstått att jag inte vill ha en framtid, jag vill också ha ett bra betalt jobb, en egen familj och bo någonstans där jag trivs. Det är mycket som säger mig att det inte kommer bli så, som gör mig osäker. Han vill satsa allt på sin framtid, sina drömmar om att bli världens bästa inom sitt yrke. Men vad händer med oss då? Vi blir inte yngre, jag vill inte vakna upp en dag och allt är bakom oss. Kvinnan når en ålder där hon inte längre kan få barn, är för gammal för att nå toppen inom sitt drömyrke. Där står han och har blivit världens bästa, nöjd med sitt liv. Vad är det för framtid i en relation? Jag är orolig över att det är så det får bli, mot min vilja, utan drömmar.

Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards